torsdag 8 april 2010

8 april Vår väcker minnen

Har hunnit ringa några samtal nu på morgonen. Arbete istället för gympa. Men nu är det lunch, för resten av Sverige. Jag är inte hungrig, tankad på bacon och ägg.
Åtta samtal skall hinnas med i eftermiddag. Och det går väl an. Annars vill jag hellre sitta i solen och dricka nåt gott och flabba.

Det är nu, när det är vår, jag minns Kulturamatiden extra mycket och extra kärt. Varje morgon, i ur & skur, begav jag mig in i mörkrummet. Det varvat med fotouppgifter. Däremellan kaffe & flams med klassisar och annat löst folk.
En gång drog vi en eftermiddag till uteserveringen på Bistro Boheme, på Drottninggatan. Vi var ganska många men det jag minns är att det var hysteriskt roligt: Aida, Niclas, jag, Ulrica Reis och ett handfull till. Gud, vad vi skrattade!

Jag saknar den här typen av samvaro - gänget - kanske inte just den här konstellationen för den visade sig vara rätt ohälsosam i slutänden men gänget, gruppen, att sitta några stycken och bara babbla och kanske ha en gemensam nämnare. Vi hade fotot.
Och det fanns mycket att prata om.
Those were the days.
Nu babblar folk rakt ut i Facebook istället.
Blir det några gemensamma skratt då?

Inga kommentarer: