torsdag 1 april 2010

1 april Jag - en groupie?

Stefan Gunnarsson - känd från "Så ska det låta" - har precis släppt en skiva. Fick releaseparty-inbjudan på Fejjan men kunde inte gå. Stefan G är från Boden, om du undrar över kopplingen.
Just nu spelar han på morgonTV. Musiken: ja, ni vet slickad västkust à la lättviktig funk ellervadmannuskasäga. Inte min tekopp.
Tänker precis innan han drar igång: undrar om han har plockat in Johan-på-bas Eriksson (tror det var Eriksson- hänger liksom ihop). Och mycket riktigt.
Johan gick musikettan när jag gick i trean.
Vid den här tiden ingick Johan och Stefan i en grupp som de kallade för Enorma Groove. Per "Ruskträsk" Johansson spelade sax. Också en välkänd profil i vissa musikerkretsar.
I alla fall.
Vid en period repade de i ena byggnaden på Vittjärvsskolan, den som är riven sedan år tillbaka. Jag minns att jag gick dit med en påse bullar och lyssnade. Är det det som kallas för groupie?

Inga kommentarer: