lördag 17 april 2010

17 april Rastlös men lat

Idag är en sån där konstig dag då man är rastlös och lat på samma gång. Sitter på min kammare och krattar katten. Har precis handlat det allra nödvändigaste på Lidl. Tänker: vad ska jag fördriva dagen med? Städa, byta kuddar, fortsätta jobba. Inget låter kul. Shoppa, dra en repa på stan. Nej. Same, same.
Ute anar jag skuggor efter en blek vårsol och jag vet inte riktigt what to do.
De jag vill träffa är alla upptagna.
Ja, ni vet hur det kan vara.
Det är såna här gånger jag önskade att Rödluvan var en hund eller att syrrans bullar var ett alternativ.
Båda två är omöjliga. Särskilt den ena.
Ikväll ska jag jobba dessutom. Är det det som sätter agendan? Går jag och smygväntar fastän det är massor med timmar kvar.
Dumt i så fall.
Jag har kokat kaffe. Alltid nåt. Jag borde bli sponsrad, tycker ni inte det?

Inga kommentarer: