tisdag 6 april 2010

6 april Give it to me

Blue man group uppträdde i pausen på nån av Melodifestivalskvällarna. Tre blåmålade (plastiskt svettblanka) snubbar som spelade på plaströr. Kändes lite märkligt.
Plötsligt ser jag reklamen överallt, klistermärken i tunnelbanan och reklam på Spotify.
Hur sker sånt här egentligen? Marknadsföring på kompakt nivå. Det är en hel apparat i sig.

God vän håller på att sälja in ett projekt och har fått några i branschen intresserade. Först nu inser han att jobbet kan innebär det berömda vattnet över huvudet.
Nu är jag dock helt övertygad om att min vän både är en god simmare, kan hålla andan under vatten på OS-nivå, har simhud mellan tårna samt får alla badkrukor att längta efter iskallt vatten.
Vi säger grattis - so far!

Själv stampade jag ut på Platsbanken efter min skrivbordsflykt idag.
Massor med fotojobb. Skolfotojobb. Don't think so.
Håller på att missa ett, för mig intressant gig. 50 %, reportage/porträtt- fotograf för ett företag som bland annat gör kundtidningar.
Får jag! Men vi är många som tänker i dessa banor.
Jag hänger på låset.
Det som är intressant att det är dubbelt så bra betalt som assistans-köret som jag drygar ut min börs med.
Det är så man vill gråta.
Bananskal, någon? Är det fan inte min tur snart?

Inga kommentarer: