lördag 10 april 2010

10 april Vi drunknar i CV-tips

Emellanåt läser man tröttsamma CV-tips i Metro. Jag har printat ut alla, för en ingående studie. Är det nåt matnyttigt? Hur kan man spetsa till sig själv och ansökningshandlingar? Suck. Ja, ni vet.
Parallellt med detta har jag börjat det mödosamma arbetet att sammanställa min (en traditionell) efter en modell min kompis Rikard använder sig av.
Upptäcker att jag saknar ett dokument. Ringa Åsö vuxengymnasium på måndag.
Jag avskyr back-loggs letande. Jag vill att det ska vara tysk stöveltramp i mina papper. Vik hädan, hippie!

Jag skriver traditionell, för en presentation/cv för fotot har jag redan. Men jag behöver en mer allmängiltig också.
Och ändå måste man göra om den inför varje jobbsökning.
Suck!
Man måste bli mer effektiv och stupa på kuppen.
Nu har jag i alla fall kommit en bra bit på väg.
Men det är ju inget imponerande CV, känns som jag inte har nåt att komma med.
Känner alla så? Även VD:s för stora bolag? Är det därför de krafsar åt sig pengar så länge de kan.
Sen tar det liksom slut.
Smida medan järnet är hot, hot.
Nu ska jag i alla fall pausa. Eller?

Inga kommentarer: