onsdag 28 april 2010

28 april Jag ska vikariera för Måns!

Moderna frågor ställda via mobilen: Var är du? Vad gör du?
Vad hände med: Hur mår du?

Drömde två märkliga episoder i natt.
Satt i skuggan på en stadsbelägen strand i Hong Kong. Fem-sex helikoptrar cirkulerade ovanför och jag nynnade ledmotivet ur 70-tals deckaren "Magnum".
Hm.
Den andra handlade om Måns Zelmerlöw, som tappade rösten och inte kunde vara programledare.
De ringde till mig.
Jag var lika nervös som Maria Montazami (om ni såg senaste delen av "Svenska Hollywoodfruar").
Tänkte hela tiden: varför i hela fridens dar ringer de till mig?! Ingen ville lyssna, sa bara att man inte fick tänka så här. Bara greppa tillfället.
Vobblig matta under fötterna, hörrni!
Jag vaknade.

Råddar järnet i diverse resor. Som vanligt vid den här tiden på året, då vi skandinaviska vampyrer vaknar till liv, tjorvar det ihop sig. Men allt går att reda ut.
Jag tror det är iland.

Inga kommentarer: