torsdag 8 juli 2010

8 juli The amazing happy hip-hopping hindu hippie knight

Det finns inget bättre än en hammock. På syrran gård står en sån. Och den är helt suveränt placerad. Jag som motsatte mig ommöbleringen piskar min rygg och väser: Mea culpa.

Förbereder resa. Har sedan tidigare varit på systemet och snott åt mig en ölbackskartong som skall tjäna som kattlåda i brorsans lägenhet.
Halva resväskan utgör kattprylar. Det gäller att packa smart.
Värmen fortsätter här men i Varberg är det en annan femma. Hur packar man då?

Hallandstrafiken har gjort som SL, nu kan man inte hantera kontanter på bussarna. Men tror ni systemet är lättare?
Går in på hemsidan. För att överhuvudtaget kunna sms-beställa en biljett måste man ladda ned ett helt jävla program i mobilen. Det är ju det jag säger: är du nöjd med din telefon måste du ändå skaffa en ny för att kunna ta del av samhällsfunktioner.
Jag ringer och undrar. Jo, du kan betala med VISA-kort. Bra!
Men den informationen verkade vara helt dold på hemsidan.
Visst blir man trött.
Vi är överinformerade så att det mest väsentliga försvinner i mängden av ointressanta ord.
Som här då!

Världens bästa uppfinning: bordsfläkten och näsdroppar. Allt annat är pynt.

Idag fyller Sven 1 år.
Var kommer de ifrån - de nya ungarna? Är det inte nån som undrar?

Inga kommentarer: