torsdag 29 juli 2010

29 juli Arkeologi i Skottland

"Tidsresenärerna" är ett program på kanal 9 som är rätt underhållande. En grupp arkeologer väljer ut en plats för utgrävningar.
Idag handlade det om ett romerskt fort i Skottland.
Fascinerande.
Ett tränat öga - inte mitt då - kan utläsa så mycket ur en grop. Där jag ser typ ingenting, fastställer de en mängd information.
En liten, liten rostig nubb:" åh, det kommer från en soldats sko".
Kommer man att göra utgrävningar i framtiden där nåt av mina kasserade vardagsföremål får någon att utbrista:" Titta! En BH!"

Jag vill träna idag men guess what - en magen vill inte. Ska man behöva ha ont när det är Schlagerkväll?
Det är så orättvisst...

En annan sak: visst känns det som om sommaren är över? Jag är ledsen att jag fällde nån kommentar över värmen.
Kom tillbaka. Allt är förlåtet. Jag vill bara bada. Bara det.

Inga kommentarer: