söndag 4 juli 2010

4 juli Döda fåglar & Nurse Jacks

Jag förstår att katter är stolta och vill visa upp sina byten, särskilt fegisar som ligger inne och trycker i en lägenhet stora delar av året.
Men jag är helt ointresserad av döda fåglar i min säng.
Rödluvan lufsade runt gården och antingen släpade hon in en redan död fågel eller så rörde hon på sittfläsket och fångade en birdie.
I vilket fall som.
Hon såg förvirrad ut när bytet "försvann".

Annars har det varit Älvsbyn idag. Röding & öring stod på menyn.
Själv lärde jag mig en ny laxvariant häromdagen. Baconinlindad sådan. Mycket gott!

På kvällarna tittar jag på medhavda avsnitt av säsong två av den fantastiska serien "Nurse Jackie". Vilka karaktärer, vilka replikskiften!

2 kommentarer:

M sa...

Ikväll blir det Nurse Jackie för hela slanten. Sitter och lyssnar på Alors on Danse och tänker på vår trevliga resa till V-kusten.

Anonym sa...

Jag försöker tänka på allt annat UTOM Alors on Danse... Vil inte förstöra världen med den låten. Riktigt urk!