lördag 10 juli 2010

10 juli Bad vid Ankaret

Min bror Krister fyller 60 år imorgon. Av mig fick han ett besök hos fotvård, vilket han gjorde idag. Sen vandrade vi ned till Kallbadhuset, doppade fötterna, promenerade förbi fästningen och bort mot strandpromenaden.
Efter lunch dror jag & tjejerna ned till badet. Det kändes som att bada i ruccolamarinad (sjögräs) - själv föredrar jag sötvatten. Men det var fantastiskt skönt och jag fick bada TRE GÅNGER!
Middagen åt vi på balkongen, grillad fläskfilé, tsatsiki, sallad, avocado och potatis (för somliga).
Vi drack rosévin och mina tankar gick till bohuslän & Talented Mr M.
Som ni kanske anar så är vädret helt fantastiskt. Jag ser ut som en oljig kräfta i ansiktet. Not so beautiful.
Men.
Jag har köpt en ny väska!
Imorgon börjar kalaset klockan elva. Rapport kommer sen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men...ny väska IGEN!? Hårdsatsning till baglady?

M sa...

Ps. Det var INTE jag som skrev ovanstående inlägg!

Anonym sa...

HAhahahahaha! Va fan en liten, svart väska när man bara ska ha med ögon, börs och mobil.
Jag hittar sällan väskor (för egen del) som jag gillar. De flesta väskor jag har köpt den senaste tiden har varit av praktisk karaktär, needless to say.
/Ingori