måndag 12 juli 2010

12 juli Minisemester i Varberg

Igår fyllde Krille Brille 60 år.
Födelsedagen började runt elva snåret.
Vi åkte till Liseberg.
Där har jag inte varit sedan länsman var präst.
Kände inte igen mig alls.
Vi skulle köra Femkamp. Jätteroligt men jag kom sist. Mindre kul.
Jag gillar inte att förlora. Jag behöver inte alltid vinna men sist...
Det var kul i alla fall.
Svårast var att skjuta ihjäl ankor. Siktet på mitt gevär lämnade mycket att önska.
Jag har bilder från kalaset men eftersom jag är under tidspress (ska iväg på jobbet alldeles snart) får jag visa festligheterna sedan.
Vid intresse...
Väl hemma gick vi runt hörnet och åt middag: Krister, Elin, Anna, Mikael och jag på restaurang Grappa. Jag åt Lamm. Det var ett sekel sedan sist. Det var gott.
Vi diskuterade våra tidigaste barnaminne och skräckfilm.
Undrar om det finns någon koppling?
Efteråt satt vi på Kristers fenomenala stora balkong och åt tårta. Inte jag då men de andra. Åsså drack vi rosévin. Till och med brorsan tyckte det var gott.
Sommarens rookie.
Jag har varit på en minisemester och lyckades pricka in en mängd olika saker som fick helgen att kännas lång och innehållsrik: superväder, bad, shopping, gott sällskap, god mat, kalas, jordgubbar, lättsamhet och en nöjd katt.
Tjoho liksom!
Nu är man tillbaka till operation- och jobbångest.
Imorgon ska jag i alla fall bada eller som det heter:
"A summer day is wasted unless you go for a swim".

Inga kommentarer: