söndag 18 juli 2010

18 juli En seg dag

Tvättade igår men som vanligt vek jag inte högen förrän idag.
Vet ni hur jobbigt det är att vakna i min lilla lägenhet och vada fram bland kuddar, överkast, ren tvätt för att kunna ta sig in i mitt lilla "kök" där en rätt stor disk väntar?
Jag låg kvar i sängen och försökte skapa nån sorts lust.
Lugn och fin.
Slog på TV:n och fastnade i ett korkat program, där Paris Hilton försöker hitta en kompis.
Fastnade.
Telefonen ringde. Seamaire föreslog en promenad precis samtidigt som jag själv kom fram till samma sak.
Vi stegade oss bort mot Brunnsviken.
Vi har som olika idéer var vi tycker man kan bada. Jag står ut med mycket bara jag blir omsluten av relativt rent vatten.
Men nu var det powerwalk vi ägnade oss åt.
Marja dök äntligen upp, lånade toa och drog highlights.
Hon hänkar till Älta imorgon.
A nice day out.

Inga kommentarer: