tisdag 20 juli 2010

20 juli Med rätt att skolka

En lätt ångest.
Allt verkar krackelera i mitt liv: sängen, ekonomin, myggnätet, TV:n.
Sängen: Eftersom min säng tjänar som soffa, har den av förståeliga skäl blivit mer nedsutten på ena sidan. Sedan några veckor tillbaka har två av träribborna lossnat. Jag hamrar i, de lossnar. Nu funkar inte det längre.
Lyckades engagera granne (inte hon som bröt benet) att hjälpa mig vända på den fruktansvärt tunga madrassen.
Det gick bra.
Vi får se hur länge det här arrangemanget håller.

Plöjer post och hittar ett inkassokrav på en räkning som inte ens har kommit fram! Telefonsamtal och hets vid internetbanken.
Den här sommaren är likamed utgifter - enbart. Det blir inga fler utsvävningar på ett tag. Så läska mig inte.

Vid korsdrag, när ytterdörren öppnades (öppet fönster i korridoren) slets myggnätet (kattnätet egentligen) från sina fästen och det ena gick sönder.

TV:n har en benägenhet att slå av och på sig själv. Högst irriterande! Den lägger väl av snart.

Tog en dusch bara för att konstatera - jag har absolut ingen lust att träna idag.

Inga kommentarer: