fredag 30 juli 2010

30 juli Schlagerfest på Pride

OK. Here´s the thing.
Svidade om till mer praktiska kläder (vill inte kolla på mina skor idag, förstörda av leran bergis) och satte mig på Pride-expressen.
Yr.no hade lovat sol klockan sju.
Och nio minuter över slutade det att regna! Dock ingen sol men man kanske inte får vara så nogräknad.

En person i sällskapet var verkligen ett efterlängtat möte. Mr J är 50 % av en duo jag stötte på för sju år sedan vid en bokreleasefest. (konstig meningsuppbyggnad...)
Vi hade då jätte, jättekul. Hit it off. Mailade några vändor men det rann ut i sanden. Den där berömda moderna högen av korn som gör att nya möten har så svårt att växa vidare.
Jobb, husbygge och brist på mötesplattform (fint ord, va?) satte käppar i hjulet.
Tills nu.
Gissa varför jag också blev trött på mängden vatten som gjorde utgången osäker.

Vi hade lite tid att ta igen. Schlagerkvällen är uppdelad i två block. Man kan väl i ärlighetens namn säga att vi missade det första.
Precis när vi kom in höll Björn Skifs på. Fångad i en dröm och givetvis Michelangelo. Och Anneli Rydé körde gamla 60-tals schlagers.
När jag väntade på sällskapet utanför hörde jag Nanne, Blond och Jill Johnson.
Här är listan:
Anne-Lie Rydé, Jill Johnson, Shirley Clamp, Claes-Göran Hederström, Blond, Svenne & Lotta, Jenny Silver, Neo, Hanna Lindblad, Safura, Hera Björk, Elin Lanto, Sibel, Pain of Salvation, Linda Pritchard, Chiara, Sofia Berntzon, Didrik Solli Tangen och Christer Björkman. Och några hemliga
Anna Bergendahl trippade in i högklackat. Hon hade lämnat conversen hemma och tyska Lena som vann Eurovisionen med sin Satelite avslutade det hela.
Hon är så cool.
I grå shorts och vanlig långärmad t-shirt körde hon sin låt. Lite tyskt vardagshippie. Till skillnad från posade Elin Lanto och Linda Pritchard.
Jaja olika stilar. Jag fattar.

Sen hängde vi lite backstage och vips var klockan ett! Hur gick det till?
Prideexpress hem till asfalten och en promenad hem utmed Drottninggatan.
A nice evening out.
PS. Min gratisbiljett räcker veckan ut. Och i kväll är det 90-tals tema med bland annat di Leva. Jag måste går dit!

Inga kommentarer: