onsdag 28 juli 2010

28 juli Fjäderholmarna

Igår var det utflykt igen. Fjäderholmarna.
Där har jag inte varit sedan 1992 eller ännu tidigare.
Det enda jag minns var att vi då satt under några träd, ett tjejgäng, och det jag tyckte var konstigt att ingen ville bada.
De var väl för hippa för det.
Eller nåt sånt.

Jag & Anna N hittade ett perfekt klippa med utsikt mot båtar och Finlandsfärjor. Där avhandlade vi det mesta, det vi inte hann på båten Alfons förra veckan.
Och märkligt nog blev det inget jobbsnack.
Picnicen bestod av diverse kallskuret, LCHF-pizza/paj (tacokryddad köttfärs med zuccini), mögelost och melon, sallad och lite vitt vin.
Det blev inget bad men det gjorde inget för min del.
Framsteg?
Och nu vet jag var Svindervik ligger (ett jävla tjat) i förhållande till resten av världen, sett från vattnet.
Dolt i en lång, lång vik som löper från Nacka strand in mot Sickla.
Tack Google earth!
Återigen gick jag ut och kollade syrrans hus. Så prydligt, föredömligt klippt häck. OBS! Jag är inte spydig.

Inga kommentarer: