fredag 2 juli 2010

2 juli Stackars Ernst!

I Norrbotten bör man gå upp sex på morgonen (det måste ha varit en norrlänning som myntade uttrycket "morgonstund har guld i mun") för det är då solen lyser som klarast. Det är stabilt då.
Men sex på morgonen vill man bara sova eftersom det är så förbaskat svårt att över huvudtaget somna in.
Det är sol nu också men allt är liksom lite mer ostadigt, oförutsägbart.
Vi ska cykla ned till Boden - Sven, Linn & jag. Käka lunch med Jarle, spana in gallerian och därefter ska jag träffa min barndomskamrat Anki.
Anki tränar styrketräning och äter enligt LCHF.
Gissa samtalsämnet.
Tittade på första avsnittet av "Luther" igår och blev inte impad alls. Kan ha varit att jag blev störd av min surriga bror.
Ernst trampade runt i sitt senaste byggprojekt och han är bara underbar.
Men projekten som visas upp i TV-rutan skapar konsekvens - det verkar bli lite stökigt på olika fronter i äktenskap och förhållanden Sverige runt.
Män hatar Ernst.
Stackars Ernst.
Jag håller på Ernst.
Jag skulle gifta mig med honom pronto.
Men han är inte intresserad.
Bu!

Inga kommentarer: