tisdag 23 september 2008

Vaknar till världens oljud i korridoren. River de Lägenhetens kök månntro? Tassar upp och gluttar lite försiktigt - jodå i korridoren står skåp och en hylla. Hm. Nu är det dags!
Annars ska jag snart kombinera transport med motion och ta mig till Fridhemsplan där jag ska fotografera för SvJ:s räkning. Batteriet laddar och jag väntar.
Hann bara så långt igår med min röjning. Vill fortsätta idag men måste avbryta för arbete. Även onsdagen måste ligga nere. Gör nåt nu då, kan man tycka men man bedömmer alltid hur mycket tid man har och vad man kan göra under den tiden.
Jag bedömde lite data.
Nacken är fortfarande stel. Musarmen spökar. Händerna skriver fel. Men foten är det inget fel på!
Två personer frågade varför jag har skrivit ut bloggadressen på mitt visitkort. Jag har inget bra svar på det. Kanske för att jag vill att folk ska läsa det jag skriver och att jag inte är rädd att presumtiva uppdragsgivare skall välja bort mig för den orsaken.
Men jag byter visitkort regelbundet så jag kanske helt enkelt lyssnar på de där två.
Jag funderar vidare.
Men faktum kvarstår: man vill bli läst.

Inga kommentarer: