fredag 19 september 2008

Jag ska in i den fina salongen!

Satt klistrad vid datorn igår, förrutom när jag hämtade postern. Ska testa att trycka en bild på poster. Billigt. Endast 90 kr för en 50 x 70.
Gjorde Carolines visitkortkort. Jättefint! Vill ha ett likadant själv. Johans var svårare att printa ut på min skrivare, som inte är bra på sv/v.
En kompis kom förbi med en dvd fullproppad med rolig musik. En del har jag sedan tidigare. Men det var en salig blandning, så jag gick igenom dvd:n och omstruktarerade lite. Lite tidskrävande men jag tror det blir bättre uppspelningsmässigt. La allt i en mapp så det kommer lite huller om buller än hela skivor i ordning. Kollar det nu medan jag dricker kaffe. Fueld by bacon, som FettoP i Östertälje säger.
Fiffigt sa Knoppen till Toppen. Den boken finns.
Annars slog det mig i går på väg till tvättstugan. jag har lagt ned jättemycket arbetstid på det här. Om någon tror att jag är arbetslös och "du som har så mycket tid kan väl" så stämmer det inte alls. Att boka fotojobb har fått läggas åt sidan och det som skall göras, kläms in. Allt kläms inklusive katt.
När jag räknar på det ägnar jag många timmar åt arbete.
När jag tar mig en tur på stan inser jag hur otroligt långt det är mellan gångerna och då står det klart för mig hur mycket jag egentligen arbetar. Till veckan ska jag inte göra det i samma utsträckning. Då ska jag promenera och fotografera.
Inlämning för Vårsalongen står runt hörnet. Nya bilder måste produceras och jag ska lägga ned min själ i arbetet. För jag ska in på DEN FINA SALONGEN!

Inga kommentarer: