måndag 8 september 2008

Suget är borta - blodsocker är på flatline

Mitt i all röra i helgen, extrajobb och sånt inser jag att det är 7 september och Julle fyller år! Fattar inte att tiden har runnit på det viset. Skulle ha behövt få undan i fotokön: Magnus, teatern, Isabella, bildbyrån... Men. Jag kände bara att nä nu - vill jag ha lite ledigt. Så jag åkte ut en sväng innan arbete.
Hela helgen har annars varit jobb. Och precis när jag trodde att nu, kan jag beta av ovanstående lista, får jag erbjudande om några extrapass. Givetvis. Pengar är alltid välkomna och i min värld brukar det innebära att arbeta. No freerides.
Vila kan vi göra sen men måste hinna med det andra också. Det andra - allt foto.
Så jag kommer hem tänker en dusch innan doktorbesök (ja för det ska jag göra idag också). På hallmattan ligger avin för bilderna från Proformat. Jippi! Men vänta nu? Det innebär att rappar jag mig hinner jag hämta dem, kolla dem och älga iväg till monteringsstället. Tjoho! Vad bacon ger energi. Stora, knarriga steg (min högersko knarrar), hämta bilder, kolla (asballa) och iväg till montering.
Jag kan bara säga att jag har vråltur. Det är billigt men skulle ha kostat mer för jag vill ha dem monterade RUNT kilramen och priset han uppgav var bara PÅ SIDAN. Men jag fick det billigare med andra ord.
Hoppas det blir snyggt...
Åsså doktorn. Jag ska till S:t Görans för att once and for all kolla upp det här med ärrbråcket.
Jag bävar.
Bara besvärligt.
Jag som vill ha KALSONGLÄGE.
Men jag höll på glömma - efter dusch, stressad och dann hittar jag en jobbannons. Så medan kroppen torkar, skriver jag en jobbansökan och mailar iväg den.
Tack bacon för det!
På tal om det: på Julles kalas serverades min absoluta favorittårta of all times. Och - fatta vad jag skriver nu - JAG VAR INTE ENS SUGEN!
Jag ljuger inte. Med gunpoint - no kidding - inte sugen. Inga känslor whatsoever.
Helt bizzart märkligt...
Skriver mer om detta fenomen VID NÅT ANNAT TILLFÄLLE.

Inga kommentarer: