fredag 5 september 2008

Biffar och Skaldeman

Lallade runt på Ikea en sväng. Två diskborstar och ett lakan. Kollade på ramar för nästa projekt. Och lite lampor. Vid kassorna var det kö och jag tappade lusten för mina två diskborstar och lakanet, så jag gick.
Klockan var vid två när jag insåg att jag var hungrig. Åt två korvar och kastade bröden. Det är ju något bättre.
Åkte hem.
Läser Skaldeman så ögonen blöder. Han upprepar sig på retoriskt manér, finns ingen chans att man missar poängen.
Stekte biffar. Tyvärr inte efter det förträffliga receptet som finns på fetthajja-bloggen (se högerspalt).
Mina blev nog för magra.
Trodde aldrig att jag skulle skriva det - någonsin.
Någon lust på kolhydrater finns inte. Vilket är den största märkligheten.
Låg på sägen och tog igen mig innan nästa fotopass på teatern. Rödluvan kom i galopp och mölade ned sig mellan mig och Skaldeman. Baktassarna i vädret.
Det är fösta gången på länge, om vi bortser några telefonsamtal, att jag bara har legat en stund för mig själv.
Jag njöt.
Om jag ändå hade fått vara hemma i kväll...
Kanske nästa tisdag.

Inga kommentarer: