måndag 29 september 2008

Jag klarar inte av henne. Liza Marklund. Rent generellt anklagar hon kvinnor i alla lägen att baktala andra kvinnor. Så när man som kvinna helt enkelt kritiserar hennes brist som författare och debattör, då är man en ond varelse som inte "stöttar" utan snarare "störtar" en annan kvinna.
Kort sagt: jag gillar inte det hon skriver och jag vill inte höra låtarna som hon har börjat skriva sångtexter till!
Hu!
Och DN, som skriver en artikel om ondska, väljer att låta samma Liza uttala sig som en expert i frågan. Hon skriver, enligt mig, billiga deckare. Gör det henne expert på onskefronten?
Jag trodde mer om DN. Men så har jag ingen prenumeration att säga upp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, de va som fan !
Jag gillar Lizas böcker, har läst nästan alla. Kul, jag tror vi har nåt att diskutera he he
Kram
Caroline

Anonym sa...

Jag har också läst några. Fler än jag borde. En läste jag inte klart... Säge väl allt!