onsdag 24 september 2008

Jag blir besviken i vilket fall som!

Jag förstår att alla menar väl men det funkar inte på mig. Jag är pissless på folk som hela tiden säger att jag inte bör fantisera runt en viss lägenhet för jag kanske blir besviken. Guess what? Det blir jag ändå. Big time. Så jag kan lika väl ha kul under tiden. Men vi är alla olika. När det gäller beslut som i det här fallet kommer att röra inköp av dyra möbler, färger på väggarna etc så behöver jag all ställtid jag kan få. Min kommande månad är späckad: det är resor, jobb, ansökningar, utställning på Fotomässan, egna projekt etc etc. Gissa att det inte kommer att finnas överdrivet mycket tid till annat.
Jag tillhör också den delen av folk som inte vill bo i flyttkartonger för länge. Jag vill ha saker ordnade, snabbt. Jag vill komma iordning fort. Jag mår bäst då. Och effektiv är jag när jag under dagens dötid (tunnelbaneresor eller när jag väntar) kan ägna mig åt såna här funderingar.
Tar möjligtvis energi men fan, vad kul jag har under tiden!
Så jag är ingen liten unge som man måste förbereda på besvikelser!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vill du hellre att man skiter i att bry sig? bara lite "whatever"

Inger/Iona sa...

Nä jag vill bara bli respekterad med en svag ring av integritet. Jag är inte 17 år längre!