måndag 1 september 2008

Allsång, trubadurer, Lars Olhy och bushandsken

Allsång i Vita bergen, det var vad jag gjorde igår. Allsång javisst men nåt helt annat än det du ser på TV. Det var artister som Stefan Sundström, Lars Demian, Dan Viktor, Johan Johansson (KSMB), Kajsa Grytt, Ola Magnell och en bunt till. Allsången bestod av Staten och Kapitalet och Livet är en fest. Typ. Den senare låten, då sjöng Lars Olhy. På scen. Rebell-Robban, känd från tunnelbanan, klev omkring i publiken med mikrofon och uppmanade folk att sjunga. I tre timmar satt jag under filt med syrran och det var riktigt trevligt. Man kunde köpa en badge "Jag vill också byta statsminister".
Det tyckte jag var roligt. Ett riktigt flatgarv.
Jag tror han ryker. Är rätt säker på min sak.
Annars är ju Johan Johansson mycket underhållande.
Dan Viktor likaså.
Och för att inte tala om Stefan Sundström. Hans släpiga och nasala stockholmska dialekt är så... han låter full helt enkelt.
På kvällskröken bygde vi en blogg till Maria men tydligen missbedömde vi namnet lite. Claudio antydde att det kan misstas för nån snuskig webbsida.
Det måste åtgärdas.
Busade lite med Rödluvan men jag verkar gilla Bushandsken mer än vad hon gör.
Idag försöker jag städa i dator så jag hittar ro till att göra min sista bild så jag kan skicka iväg den nån gång.
Inte helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gå vidare med livsåskådningarna!

Anonym sa...

Vad menar du?
/inger