torsdag 25 september 2008

Löning, onda armen och några suckar

Löningsdag. Men den är minimal. Glömde visst bort att jag var på semester.
Är det nån annan än jag som tycker att Apoteket småsuger? Priserna är dyra och det är inte alltid prylarna fungerar. Ta Orudis och Zon. Vilket skämt! Tacka vet jag Reflex-sprayen från Spanien. Man sprutar det på Onda Armen, det svider till lite, blir liksom kallt. Sen är värken borta. Fast det luktar en blandning mellan världens starkaste halstabletter och after shave från 50-talet. Gott med andra ord. Att bedöva sig på det sättet - ja, man får akta sig att man permanentar skadan genom att bara köra på.
Tog en 30-minutare idag till mitt "Ionas happytape". Hösten är här. Jag ser det först nu. Prasslande löv och blek sol. Det sticker till i hjärtat: var är alla fika-kompisar? Var tog ni vägen? Inte för att jag kan fika så mycket. Varje fik är stinn av socker & stärkelse. Men kaffe kan man alltid dricka.
Nåja, jag har fortfarande jobb att klara av. Jag betar mig igenom högen.
I Göteborg är det bokmässa. Bara namnet stressar mig. Så många böcker, så lite tid. Kaffet är snart slut. Så ock min tid vid bloggen.

Inga kommentarer: