lördag 23 augusti 2008

Vernissage och the arbiter

... så är det dags igen. Det blir några tuffa timmar. Sen ska jag gå på jobb. Men först systemet. Jag har aldrig varit på systemet så här tidigt på morgonen. Passerade bolaget på Ringvägen, på Söder igår. Ett systembolag med vanliga kassor. Det var kö utanför, långt ut på gatan! Herre gud!
Och hur många bag-in-box ska man köpa? Det är då inte mina gäster som dricker upp vinet - hahaha! Fast man vet ju aldrig idag. Kommer ni? Hallå?
Om vi bortser från det - hjärnan är fyll av intryck, åsikter, funderingar och planer. Igår kunde jag inte läsa min Bosch-deckare för att det snurrade så mycket i huvudet. Jag skrev ett förvirrat brev till stackars Isabella som med ens blev involverad i min tankelabyrint.
En annan sak: om man i en tävling hänvisar till Gud, att han ska hjälpa en till seger - om man då vinner, försköt Gud motståndaren då? Och förlorar man, har man förlorat dubbelt då?
Hur tänker amerikaner? För det är oftast dem - som man hör - som hänvisar till Gud som en skiljedomare.
Jag bara undrar.

Inga kommentarer: