onsdag 6 augusti 2008

Och nu lite trevliga saker. Tassade upp på övervåningen och skådar att Rödluvan ligger på väskan. "Glöm mig inte".
Hon har liksom Carrie en fabless för väskor. Men tillskillnad från Sex and the city-damerna skiter min fantastiska katt på vilken affär väskan är köpt.
Cool katt.
Som sagt: jag var ju i Malmö, hos M&M.
Hos M& M är taket högt. Bokstavligt och bildligt. Stukatur, burspråk à la San Fransisco, öppna ytor, divan, pälsmatta(!), intressanta böcker och gott kaffe. Inredningen är inte klar och renovering av rum nummer tre håller på som bäst.
Jag tog med mig filmkameran men jag har inte kollat igenom materialet. Det är som att jag inte riktigt kan göra det förrän jag är hemma, i min vrå med nåt gott att dricka. Det dröjer alltså ett tag till. Till vrån men inte till det goda att dricka.
Det är uppbrott i luften. Min väska är förbaskat tung - förlåt tjat - men fotoböcker och Ullared, vad väntar man sig?
Och Krister frågar om jag vill ha ett paket instant kaffe? Nej, inte 500 gr mer i väskan. Jag som har bytt skor (sandaler i väskan, gympaskor på föttera) och satt på mig västen enbart för att banta packningen. Överbliven kattmat får helt enkelt vara kvar.
Men Malmö då - fick ingen riktig kläm på stan mer än att den var liten och ganska... om man får säga det så alldaglig. Men alldaglighet är rätt OK det med.
Om man inte längre vill vara glamourös eller ängslig kan man flytta till Malmö.
Men fotoavdelningen på den fina bokhandeln var inte att leka med.

Inga kommentarer: