onsdag 6 augusti 2008

Så här i eftertänksamheten kan jag väl inse att det inte är SJ:s fel all the way. Hittade ett bra inlägg i frågan på ett gnäll-Forum på Aftonbladet.
Sparka åt rätt håll då!! (8 svar)
Jag blir så trött, det är som att stängas med en vägg:Har det inte gått in hos flertalet "skribenter" här att det INTE är SJ man ska sparka på, utan politiker och Banverket! SJ orsakar inga förseningar, utan är en drabbad part: Tågtrafikledningen sköts av Banverket, information sköts av Banverket, kraftförsörjningen sköts av Banverket, spåranläggningarna sköts av Banverket, signalsystemet sköts av Banverket, ja - all infrastruktur sköts av Banverket. Blir det fel där så drabbas ALLA aktörer: Green Cargo, Tågkompaniet, Veolia, DSB First, Arriva, Bergslagståg, TÅGAB, Vägverkets Salttransporter OCH SJ....för att nämna några. Men i media är bara SJ intressanta. En f d statlig jätte (jämför Telia t ex) får klä skott för betydligt komplexare problem än vad Aftonbladets pajasjournalister förstår sig på! Att sen slänga ut skiten på förstasidan under rubriken "VI HAR FÅTT NOG, SJ" är klassikt dålig, supervinklad kvällstidningsjournalistik. Vi har DEFINITIVT fått nog, Aftonbladet!!!
Av yogaagoy

Men i vilket fall som är jag "orolig" för resan imorgon. SJ igen. Lång resa. Tungt bagage och plågad katt.
Jag ringde SJ idag och hörde mig för vad man förväntas göra om man missar ett anslutande tåg pga av SJ:s förseningar.
Nu vet jag.
Kan inte pusta ut egentligen förrän jag sitter på tåg nr 2.
Här är artikeln förresten:
http://www.hn.se/m_arkiv_sok.php?id=974057&avdelning_1=109&avdelning_2=294&page=0

Inga kommentarer: