fredag 8 augusti 2008

Mellanlandning och sedan vidare

Sommaren swischar förbi i hundranittio under tiden är jag upptagen. Mellanlandar hemma. Väskan står på golvet och t-shirtar byter plats. Bantar packningen ytterligare. Det är ett pussel (vilket jävla tjat) hur, var och på vilket sätt väskorna ska bäras och transporteras. Det är som en rysk docka.
Mest synd är det om Rödluvan, hon fraktas hit och dit i trångt utrymme. Men hon överlever. Med lite tonfisk glider allt ned.
Jag har vetat länge och väl att jag ska till Gotland. Ändå har jag inte riktigt tagit in det. Måste förbi turistbyrån idag och få mig lite info och karta. Tur att jag ska hämta upp Anders i Visby så jag får mig en guidning ut ur stan.
Jag slängs in i nästa semesterperiod. Nr 3. Direkt hemkommen börjar utställningen. Jag hoppas ni har möjlighet att komma. Jag ska lägga ut info under dagen/kvällen.
Har ni läst artikeln om Malmöresan?
Till Stockholm kom jag bara en kvart försent...
Maria sms:ar att vi inte hinner ses idag. Vill gärna men jag har lite att stå i, så det passar ganska bra.
Tidning ringde igår på tåget angående kommande uppdrag. Kanske krockar det med Gotland men hon skulle se vad hon kunde göra.
Känns bra när mobilen ringer och det är jobb på gång.
Nej, vet inget om lägenheten.
Har varit lat att lägga ut aktuella bilder. Försökte i Varberg men det kom alltid film emellan.
Sov elva timmar i natt och drömde som vanligt en massa konstiga saker. Nånstans hörde jag regnet blandas med fläktens surrande. Nej, inte regn tänkte jag och såg min gröna munkjacka bli dyblöt igen.
Ångest efter Laholm.
Ikväll inleds OS. Jag ska faktiskt se invigningen. Det är fyra år sedan sist. Anledningen till att jag vet det är att det också är fyra år sedan jag fick blindtarmsinflammation och det påföljande ärrbråcket har hållit sig lugnt ett bra tag. Varberg botade det?
På tal om resor: hur orkar pendlare? Framochåter med flyg. 200 resdagar per år. Hur gör de? Minimerar antalet vänttimmar, så mycket har jag förstått. Men det är ju tröttsamt vilket som. Eller hur?

Inga kommentarer: