fredag 15 augusti 2008

Man blir som lite svettig när man ska göra nya saker: som tanka ett Härke och avsluta ett hyravtal. Rödluvan satt i ryggsäken som var fastspänd med bilbälte till och med. Så det var bara att gasa på in till Visby.
På Mickes biluthyrning nere i hamnen i Visby kan man hyra begagnade bilar för 250kr/dygnet (lågsäsong) +fria mil. Det rekommenderas! De har även bilar med servo och en med cab. Den ska jag paxa vid nåt annat tillfälle!
Färjeresan var sisådär. En unge fick tok-knäpp och skrek i flera timmar. Jag pluggade in öronproppar men det hjälpte sådär. Fatta. Vilka lungor!
I Nynäs när man hämtar sitt incheckade bagage råder indiskt kaos. I Visby har man satsat på världens längsta bagageband. Kunde man inte ha klippt av en bit och skänkt till Nynäs istället?
Måste klaga via mail.
Nåja, jag kom hem tillslut. Åt gräddstuvadpytt, tittade på en deckare och tvättade kläder.
Död.
Det värker i kroppen. Kan bero på att jag sitter vid en fläkt.
Just nu försöker jag bringa lite ordning i livet. Det startar nämligen med en rivstart. Under tiden jag har varit på Gotland har jag missat två fotouppdrag. Och fått två andra. Den ena som jag missade, är en ny kund. Jag visade pärm före sommaren och hoppades på det bästa. Då sa hon jag träffade att allt var liksom ordnat för sommaren men att det kommer en höst.
Jaja, tänkte jag.
Så ringde hon. Och ringde igen då jag inte kunde på försök nummer ett. Jätteroligt!
Det verkar gå vägen. Att fixa nya kunder. Hur var det nu "mister du en..."
I alla fall. Allt detta och hängning av utställning, plus vernissage startar denna vecka. Det finns inget utrymme till att hänga med huvudet postsemester-aktigt.
Redan imorgon börjar det eller fortsätter, festen alltså. Då är det kräftskiva i min favorit-förort.
Man skulle kanske bada...

Inga kommentarer: