tisdag 26 augusti 2008

Tisdag och sol

Jag har en trea kaffe kvar, när den är uppdrucken ska jag ta itu med dagens svåra projekt: ommontering av bild. Fotouppdraget har blivit uppskjutet tills i eftermiddag.
Känner mig i kontroll för jag lyckades igår skanna alla Carros bilder igår och dammtorka dem till tonerna av The Sounds OCH msn:a med Isabella. Rödluvan fattade att katthår inte var välkommet så hon höll sig på stolen bredvid.
Drömde att jag var au pair igen. Letade och letade men hittade inte The Mall. Hade ingen bil. Kände mig isolerad. Familjen var snäll i alla fall.
De hade gott ställt men när jag gick igenom huset upptäckte jag att det inte stod så väl till. Mycket trångbodda och jag tänkte: fan, ska jag städa det här?
I sömndimman hörde jag min mobil sms-pipa och återigen är det ett tryckeri med begränsat antal typsnitt.
Stöter du på det problemet, ska du "create outlines" innan ivägskick. Då gör man nämligen om typsnittet till bild och då minsann läser deras apparater det som så, som en bild, även om de inte har typsnittet i sitt biblo.
Jag hade bara glömt göra det på ett dokument.
Även solen har sina fräknar.

Inga kommentarer: