onsdag 20 augusti 2008

Just another day

Drömde om pappa i natt. Jag skulle laga mat och undrade om det var OK med champinjoner i pastasåsen. Med mamma diskuterade jag om ryamattan skulle ligga i vardagsrummet eller ej. Jag blev ledsen. Dessa funderingar är numer överflödiga.
Jag somnade om.
Sov tills dess brorsan undrade varför han fick ett obegripligt sms från 2007. Har det varit ute i etern sedan dess? Vilka andra meddelanden kommer inte heller fram.
Det sista var ingen dröm. Bara förvirrande.
Jag är utsövd och hoppas innerligt att bilderna hänger kvar på väggen.
Rödluvan lockas inte ned ens för tonfisk. Är hon frisk?
Nu ska jag ta mig en till stärkande kaffekopp och slänga mig över uppfinnarjocke-bilderna. Jag kanske inte sa? I måndags plåtade jag för Provisa som producerar en bilaga till Dagens Industri. En liten uppfinnarkille på tio år. Artig och finurlig.
Måste hinna dammsuga av golvet för Maria lär väl dyka upp på ett tag. Ovanligt att arbeta med en till person i mitt vardagsrum.
Kattsand måste inhandlas. Protest har framförts.
En vanlig dag utan bad.

Inga kommentarer: