tisdag 12 augusti 2008

Södra Gotlands-tur

Jag tog en tur till Roma i går eftermiddag i Härket. Det gick alldeles bra. På väg dit, inte långt härifrån hittar jag ett fält med väderkvarn och höbal. Fattas gör två svartklädda och därmed hotfulla människor. Ser bilden direkt. Öronmärka.
I Roma klosterruin spelar man teater varje sommar. När jag var med i SCA, brukade ett gäng åka iväg och titta på Shakespear i just denna klosterruin. Det var dit jag åkte.
Alldeles övergivet, tomt, tyst och färdigspelat.

Vaknade fyra imorse. Inte kan man gå upp fyra på morgonen om man inte måste dela ut tidningar eller ta ett tidigt morgonflyg. I huvudet snurrade russin, fotojobb, katter, bilfärder och beslut. Trött men pigg. På samma gång. Rödluvan låg i fönstret och vaknade när jag tassade på toa. Hon åt några torrisar, trampade runt en sväng i sängen och la sig sedan.
Vi har varit på en supersväng idag: Katthammarsvik, Ljugarn, Hoburgen, Burgsvik, Hemse och hem.
Det började med bra väder men sen kom regnet. Precis när jag ville plåta dessutom.
I Ljugarn tänkte jag BADA men iddes inte. Det var visserligen runt 19-20 grader i vattnet men lite småkyligt i luften.
Vi ville vidare.
Ikväll är det mintur att laga mat så det är bäst att man börjar orientera sig i köket lite grann.

Inga kommentarer: