tisdag 5 augusti 2008

OK. Drog till Malmö igår i hällregn. Lite bagage och tur var väl det. I Halmstad började problemen. Signalfel längs med sträckan men 25 minuter senare var det igång igen. 
En bra bit efter Laholm uppstod problemen igen. Vi fick backa tillbaka till Laholm. Där skulle minsann bussar vänta. Stiger av tåget med en massa andra resenärer. Nu regnar om möjligt ännu mer. Väntsalen blir snabbt fullt av folk, för inga bussar står och väntar, förrutom en buss som är trasig. 
Regnet fortsätter att piska och inga bussar och ingen information. En enda SJ-personal finns att fråga och hon vet inget heller.
Efter mycket lång tid kommer det en buss som tar oss till Malmö. 2,5 timme försenad och dyblöt kommer jag äntligen fram.
När ajg stod mitt i eländet, tog skydd under den trasiga bussens motorhuv, ringde brorsan till HallandsNyheter som sedan ringde upp mig. Av journalisten får jag veta att andra stoppet orsakades av åsknedslag men det var info hon hade fått från Banverket. SJ visste inget. Som vanligt?
Under kvällen och natten kulminerade det hela och blev till storm. Förstår nu när jag läser tidningen att det har varit ett riktigt busväder.
Sträckan mellan Ängelholm och Laholm (där jag ska åka idag) har varit avstängd på grund av nedfallna träd. Lär vara igång sen när jag ska hem.
Det är bäst...
Så jag blev intervjuad av Hallands Nyheter och dyblöt på kuppen.
Annars har jag haft det mysigt med M & M. Återkommer angående det.

Inga kommentarer: