söndag 22 juli 2007

Vittjärv - Kusån

Cyklade med Anki till Kusån, till hennes mamma. Som vanligt har Anki glömt i största allmänhet och jag kommer ihåg. Hon visade mig ett konstigt brev som någon har skickat, förmodligen på skoj. Innehållet var antingen barnsligt eller totalt förvirrat. Kan det vara jag själv utan att jag kommer ihåg? Man anar 1975 på poststämpeln.
Det som är märkligast är att den person som har skrivit brevet har uppgivit min brors adress när han bodde i lägenhet i stan.
Jag läste igenom brevet flera gånger och det enda jag kan komma fram till är att det är jag som har skrivit brevet. Fast jag kommer inte ihåg överhuvudtaget.
Ett platt skämt kan man säga.

Nostalgin vet inga gränser när man är på besök i Kusån. Tyvärr lever inte pappan i huset, han var full med historier. Mamman verkar uppskatta en historiker som jag, så hon gick glatt och hämtade reliker från förr.
Bland annat fotografier.
En av Ankis bröder gick nämligen i samma klass som min syrra, här i Vittjärv.
Fick nu ta del av klassfoton på syrran som varken hon eller jag har sett sedan de togs, antar jag.
Jag fotograferade av bilderna för min sommardokumentation.

Imorgon flyttar jag och Rödluvan till Jarle. Vi packar ihop våra attiraljer och drar tvärs över Träsket så ungdomarna får fortsätta att riva i köket och planera framtida tapeter.
Jag kan när som helst traska bort, för upp- eller avkoppling.
Är nämligen överförtjust i fåtöljen på verandan. Jag vet verkligen inte hur jag ska klara mig utan den!
Jaja.
Således blir detta sista natten i mammas hus som huset ser ut i dag.

Inga kommentarer: