måndag 30 juli 2007

Fåtölj eller icke det är frågan

Tjoho! Kartonger äntligen ur mina händer. Billigt dessutom - 624 kronor för 47 kilo från Boden till Stockholm med Bussgods.
Kopplar av.
Regnet har slutat nu är det sol och fint igen.
Åt lunch med vårt lilla gäng på Norrigården. Äntligen - lax! Och massor med grönsaker. Klart prisvärt.
Gick över till grannen för ett sista chat. Han visade en ny (fast gammal) soffa han hade fått tag på. Jättefin men det är svårt att möblera när man har så dåligt med plats. Så många möbler ...
På tal om möbler: vill så gärna ha mysfåtöljen (den som jag alltid sitter i på verandan hem till Stockholm men skulle den rymmas hemma hos mig? Med lite ommöblering...?
Gud vad mysigt men totalt omöjligt. Eller?
Frågade brorsan om den går att montera ihop - tydligen - men ryms den hemma hos mig?
Ska jag göra en ny plan - fixa ett nytt matbord ett litet och nätt som går att veckla ut, ta det gamla som skrivbord (typ igen) och lyfta upp den vackra vinröda (men ej sittbekväma) stolen på vinden och frakta ned min favvofåtölj till Stockholm. Råddiga planer eller hur?
Den här fåtöljen som jag talar om är ful. Passar inte alls varken till storlek eller stil i mitt övriga möblemang. Men den är MYSIG och asskön.
Får fundera vidare men snart är deadline nådd...

Inga kommentarer: