lördag 7 juli 2007

Ännu en dag

Det är nån Live Earth gala på TV, ska hålla på i 24 timmar. Skeptikern i mig undrar vad alla dessa stjärnor har gjort på mer privat front för att bidra till en bättre miljö. Flyger jet hit & dit och knarkar i limosiner.
Vad gör jag? Men jag slår mig inte för bröstet. Tror jag.

Googlade precis på ett musikerpar som var på vår skola i Skellefteå och hade workshops om afrikansk musik. Det var för tjugo år sedan. Klart. Ett papper till att slänga.

Klockan är över tolv om natten. Som vanligt är jag inte ett dugg trött men för uppskruvad för att kunna landa i någon film i min dator.
Svårt att varva ned efter dagen.

Det är stor förändring på gång. Och jag vet inte hur det kommer att sluta.
Jag gör i alla fall iordning min kista med överlevnadsgrejor för Boden-besök sommar och vinter, för att ställa hos min bror, vilket är förmodligen min nya tillflyktsort. Om det är OK. Säkert. Det blir ju gratis städhjälp och annat pyssel. Han får ju aldrig vara ifred men det är ju en annan femma!

Inga kommentarer: