tisdag 3 juli 2007

Dag ett i varma Norrland

Så äro första dagen till ända i Vittjärv.
Vackert väder och huset fullt med folk. Hittade nåt ätbart i frysen och sedan började vi härja men det var liksom OK.
Körde på förfullt och tömde två bokhyllor i ett nafs. Jag tror Johnny blev lite imponerad. Det var inte meningen. Det bara blev så.
God stämning kan man säga. Och gräset var redan klippt och altanen oljad och klar.
Krister började sortera stenkakor och funderade om en gammal klocka var användbar.
Gissa hur många kilo fotoalbum som finns.
Sånt som jag vill ha.
Än så länge är det OK men jag har inte särskild stor lust att släppa fram känslor, glad är jag att tid har förflutit sedan mamma dog. Allt sånt här är mycket lättare att ta itu med.
Det stora engagemanget bestod i att få igång en TV för utan TV fungerar inte Vittjärv.
Men Jarle fixar allt. Han är helt suverän när det gäller.
Jag har gett övervåningen dispans på fläkten. Det verkar vara svalt härnere ändå.
God natt!

Inga kommentarer: