fredag 27 juli 2007

Jag heter Rödluvan och jag är söt


Rödluvan verkar ha funnit sig tillrätta i Vittjärv på samma vis som Jum-Jum gjorde. Hon är modig nog att bli lämnad ute medan man cyklar iväg en sväng.
Linn säger att hon är en favorit bland mina tre jag har haft, Jag tänker inte köra en Sophies val och avslöja min, om det måste finnas någon.
Jarle går upp i falsett när han tilltalar henne och andra verkar acceptera henne också.
Med tanke på den dåliga starten på besök i surburbia tidigare i sommar, känner jag mig lättad att det har fungerat så bra. Och vem kan motstå denna sötnos? Jag undrar om inte Sune skulle smälta också, bara han fick en chans?
Förrsten jag är tacksam om det är rätt ord att det är Linn och Eric som huserar i ma&pas gamla domäner.
Det blir nåt annat som alltid när annat folk och andra möbler flyttar in. Målar man om och fixar nya tapeter - då blir det så annorlunda att det är frågan om det egentligen spelar någon roll i slutändan.
Fråga mig sommaren 2008. Då har jag det rätta svaret.

Inga kommentarer: