fredag 27 juli 2007

Älskar att titta på när andra jobbar!

Sitter på en madrass i skuggan av friggebodan hemma hos ma. Det kallas för hemma hos ma ett tag till.
Det är varmt, behagligt varmt.
Jag har badat i poolen efter att ha utfodrat hungriga själar. Det blev lite av varje. Matmässigt.
Tänker på den äckliga värmeböljan i östeuropa och alla skyfall i väst.
Brorsan plus sambo har precis kommit hem efter en veckas kuskande i södra Sverige. Det regnade precis hela tiden.
GeKås i Ullared slår rekord. På radion och tv uppmanade de allmänheten att inte åka dit. Det var en mils långa köer bara in till själva Ullared!
Någon kundvagn var det inte tal om väl inne på bygget.
Shopping är definitivt inte roligt då. Är inte så förtjust överhuvudtaget.
Jag var till Ullared tidigare i vår på min ödesmättade eriksgata med min Gribo. Då var det lugnt. Alldeles fantastiskt lugnt. Fick saker köpta då. Men den trängsel som nu sker är inget jag önskar. Jag hade vänt på en gång.
Sommaren börjar lida mot sitt slut. Eller i alla fall besöket här. Sommaren fortsätter ju i Stockholm och förmodligen blir det varmt.
Usch vad jag känner mig lat. Alla jobbar utom jag. Sitter i skuggan, dricker öl medan andra sliter.
Nåja jag hjälpte Johnny lasta släpet.

Nåt helt annat.
Jag har funderat på vilken konsekvens bristen på rak information får. Ständiga missförstånd, sura uppstötningar, baktaleri. Missförstånd har också en tendens att bita sig fast, typ forever. Det är som att grundinställningen är missinformation. Jag slår dövörat till, missförstår och får vatten på kvarnen, bensin på grillen.
Härlig inställning!
När jag var liten var jag en kurir.
Det var liksom bekvämt att skicka åttaåringen med information. Blev det då felleverans, tja då var missinfot igång fast jag fick aldrig skäll egentligen, inte just för det.
Skäll kom på annat vis, som för varje unge.
Jag är inte heller rak. Inte så ofta som jag vill och borde. Man lär sig ganska snabbt med vilka det går bra att säga exakt vad man vill och varför. Man lär sig snabbt vem som flyger i taket och tro mig ingens ilska är någon walk in the park.
Jag gör allt för att undvika att folk blir arga på mig. Jag tycker inte om det. Kan inte riktigt hantera det. Med den inställningen är det lät att kasta bort sin intention på att vara just rak för när man är rak åker man på en rak höger. En fot i arslet. En verbal snyting.
Så man salongsljuger.
Det är just därför man inte orkar umgås med somliga människor. Det krävs enormt mycket energi på att åka slalom mellan konflikträdsla, ljus och andra onyttigheter.
Det är till och med energikrävande att umgås med mig själv!

Inga kommentarer: