söndag 22 juli 2007

Sista badet i poolen?

Har klippt häcken idag.
Tvättat mammas kofta.
Typ alles.
Det blåser ute. Sol men det är kallt.
Läste lite brev från förr. Vet inte om det är nyttigt. Det är kul. Men det blir konsekvenser. Googlade på en kär vän som det sket sig med för typ tjugo år sedan. Hittade henne. Skriva eller la vaer, som det heter på danska.
Tjugo år.
Linn är tjugofem idag och ska köpa hus.
Svindlande tanke.
Och jag lever som vanligt i det förgågna.
Linn och Jarle har åkt till Biltema – min favvoaffär men jag fick inte följa med. Snyft. Visst är det synd om mig?
Hittade låtsas-thaimat i frysen. Helt OK inget mer men nu då?
Kommer på mig själv att vänta.
Vill inte packa det sista. Det är ju helg, for fuck sake!
Nu är klockan kvart i tre dessutom. Borde plåta?
Äh skitsamma!

Senare.
Cyklade iväg till kalas: tårta och annat slisk (mycket av den varan här). La mig på sängen och sov – vilket jag tydligen har stort behov av just nu.
Klanen rullade in och följande stod klart för mig: jag blir understimulerad i detta gäng. Jag syns inte, finns inte och min expertis vad den nu innehåller, efterfrågas inte.
Så jag badade med Elias trots kyla sedan promenerade jag hem.
Jag vill hellre vara här, hos mamma som inte finns, trots röran och kartonger och vara här så länge det bara går. När måste jag vara ute? tänker jag.
Säg bara till för jag klarar knappt av att traska iväg själv.

Inga kommentarer: