måndag 23 juli 2007

Beck, Träsket och flyttfåglar

(Skrev igår)
Sitter och slötittar på en Beckfilm. Bara skit. Urdåliga. Kassa.
Vore det inte för Persbrandt och hans vassa repliker (källa till skratt), vore det absolut ingenting. Hans figur är skrattretande.
I övrigt är det bara dåligt. Repikerna, plotten, skådisarna etc.
Massproduktionen gör det hela sämre.
Urdåligt.

Dagen efter.
Det är måndag och jag har flyttat från mitt kära hem, hem till Jarle. Rödluvan och jag. Hon spenderade förmiddagen att vandra runt och utforska, jag gjorde mig iordning.
Märkligt det känns inget särskilt. Tror att jag har kommit över det. Ett halv år gjorde susen. Saknar dock fåtöljen och läget på mammas veranda och föredrar att se folk än den isolerade platsen på andra sidan Träsket.
Det här känns som centrala stan. Jarles känns som... Djursholm eller nåt: tjusigt men för långt bort.

Traskade iväg till Sixten&Britta med ett vykort från mamma som aldrig blev skickat när det begav sig. Nu fick hon det mer än trettio år försent.

Och hur jag än packar så har jag för mycket bagage. Helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår att du har varit med om en alldeles egen variant av "Här har du ditt liv". Det finns en del att prata om sen när höstmörkret sänker sig över oss. Vi åker till Grekland på onsdag, jag, Gunnar, Susanna &Helena. När vi kommer hem får vi fixa en träff, här eller hos schwester. Kram till dig, från mig och Helena.