fredag 20 juli 2007

Boden - en stad med växtvärk

I dag har jag varit på en så kallad knallemarknad. Inget särskilt med den egentligen för har du varit på en har du i princip varit på alla. Till och med thaimat finns och vietnamesisk mat. Jag var redan mät på svensk ärtsoppa.
I dag öppnar också Godisarenan, dit alla tänker sig utom jag.
Frågade Anki varför alla i stan är så begeistrade i detta, särskilt godis.
"Finns inget annat att göra i Boden" sa hon och skrattade.
Själv har jag potetskruver och ferraribilar hemma så jag klarar mig.
Cyklade både ned och hem så jag hamnade i Sköna Stolen på verandan i sittsov när jag kom hem. Rödluvan vandrade runt.
När jag såg henne senare haltade hon av ingen synbar anledning. Ska man börja oroa sig och agera?
Annars börjar jag fundera ut en ny slogan till Boden. Dessa är mina förslag.
1. Boden - en stad att trivas i
2. Bo i Boden!
3. Boden - en mötesplats
4. Mötplats Boden
5. Boden - Norrbottens knutpunkt
(knutpunkt är ett fult och långt ord)
6. Känn lugnet i Boden
7. Boden - en stad för folk

Genast börjar jag fundera. Vad är Bodens karaktär? Förr var det militären och sjukhuset och vi har ju sett vad som hänt med båda.
Älvsbyn har lagit beslag på pärla trots den ingen är så särskilt korrekt behöver man ju inte vara.
Skitsamma. Jag varken vill eller kan bo här, tackochlov!
Jarle har stängt av poolen det brukar vara ett säkert tecken på att sommaren är över. Sommar som aldrig kom. Sommaren som kom av sig.
Det är så mycket som inte är detsamma. Just därför blir de små tecknen, till exempel på att poolen är igång, särskilt viktigt.
Men med tanke på att det går ned till fem plus grader nattetid och locket är trasigt, kan man ju inte begära att han ska stå och pumpa ut pengar för att hålla vattnet i en lagom temperatur.
Funderar på att cykla en tur i natt trots kyla och plåta lite. Kanske dimma på träsket. Fast å andra sidan har jag redan sådana foto.
Blassé.
Jag längtar till något men jag vet inte vad.
Faktum är att jag är skittrött.
Kan inte någon komma hit så jag får en anledning att sätta på kaffe. Har bara druckit en kopp kaffe idag. Säkert tecken på noll besök.

Inga kommentarer: