tisdag 9 november 2010

9 nov Kika bakom gardinen

Jag har snokat lite runt en bekanting (långt ut i periferin) från en känd historisk och omtalad förening.
Seglade in på hennes Facebook-sida via en annan bekanting, dock inte lika långt ut på kanten.
Jag snokar runt där på sidan och kan konstatera genom att betrakta de publicerade bilderna att damen har gått från att vara en nördig och präktig mus (som jag minns och uppfattade det) till en rockers-wanna be. Hon posar med vit basgitarr, tatueringar på armarna och rufsigt hår och ser närmast ut som en sidekick till rocksångerskan Melissa Etheridge.
Vad har hänt? Kan man undra.
Å ena sidan.
En rebellisk rockstjärna som bara ville ut. Istället broderade hon vidare på en liten väska. Men nu orkar hon inte längre.
Ja, vad vet jag?

Min nyfikenhet väcks.

Stiger ut från Facebook och googlar på nätet, söker på youtube. Jo då, där finns också ljudupptagningar.
Det låter inte så bra, om man säger så...

Ibland stämmer inte image och leverans ihop.
Det är som moderna CV.
"Ja, jag har jobbat på restaurang" (hämtade en tallrik käk åt morsan förra sommarn, typ).

Fråga: Har jag gått och blivit en voyeurist? En digital Peping-Tom?

Inga kommentarer: