onsdag 24 november 2010

24 nov Har dragit 50 kilo genom snömodden

Dagens tut i luren. Fotograferingen gick över förväntan. Mäklargruppen bestod av snygga och fotogeniqua människor som lyssnade och gjorde som de blev tillsagda.
Två av revymänniskorna har jag träffat tidigare: Micke och Skellefte-Olov.
Skönt att höra en trygg dialekt.
Drog 30 kilo fotoutrustning i snömodden och hem igen. Behöver inget pass på Friskis idag med andra ord.
Har istället ont i axeln.
Som om det inte vore nog, tog jag bagagevagnen och knatade till Dogstore för att inhandla 20 kilo kattsand.
Inget pass imorgon heller då?
Kattfikat blev inställt så jag bjöd in Granne Nr 1 istället. Hon satt med papiljotter mitt emot mig och jag tänkte att det här kunde ha varit en scen i en film, i samma film där köket sedan brinner upp.
Tog sedan en tygväska och handlade bacon på Lidl så att det räcker till Lucia ungefär.
Nu är jag slut, vill ha kaffe och vila innan nästa arbetspass.
Imorgon = sovmorgon!

Inga kommentarer: