onsdag 10 november 2010

10 nov Tidshets

Det stressar mig att inse att det är typ sex veckor kvar till jul.
Varför denna hets?
Jo, man bara inser att ännu en termin har passerat och jag har inte förändrat världen.
Min värld.

Kan nästan minnas hur jag upplevde tid oändligt när jag inte var med mina kompisar. Hade man inte sett dem på några dagar var det liksom - shit ett år hade gått.
Och nu.
Ja, inte är det samma sak.
Är det just det som indikerar på en viss förlust av den sorglösa ungdomen.
Nu blir man bara irriterad på ungdomar.
Fullt omedveten att man själv var en sån.
En gång.

I vilket fall.
Julen är ju trevlig.
Egentligen.
Glögg, godis (om man äter sånt), kanske klappar och framför allt ljus.

Fick ett sms idag. Från Kapp Ahl.
Är tydligen medlem efter ett strategisk köp i Varberg i somras.
25 % på hela inköpet. Men endast imorgon. Så ni kan ju gissa vad jag ska göra i pausen.

Inga kommentarer: