fredag 5 november 2010

5 nov En rapport från IKEA

Började min shoppingdag med ett besök på Jula och Rusta.
Jula var lite av en besvikelse. Jag menar, allt pyssel som fanns förut är liksom utbytt. Nu är det mer av en järnaffär.
Missförstå mig rätt - järnaffärer är suveräna. Mer så en gång under SCA-tiden.
Då fick man ståpäls att hitta en presenning för billig penning.

Gick vidare till Templet.
På IKEA noterade jag några prissänkningar: fårskinnen ligger under tre hundra nu (funderar på ett till Fröken Haparanda) och du får en kaffe och en bulle för fem spänn. Och en toaborste för fyra kronor! Det är till och med dyrare på Rusta - och Rusta är ju snuskbilligt.
Annars var det som vanligt på IKEA.
Nästa gång jag åker dit skall jag hoppa över alla avdelningar utom den allra sista.

Förvaringslådor är som knark för mig.
Jag vill ha Achtung Baby i dator, garderob och vindsförråd.
Raka led och blanka stövlar.
Letade en fikus att ersätta den som har totalhavererat här hemma.
Jag mår verkligen jätteilla av att se den uttorkade spretande stammen.
Får mig att tänka på det där äckliga avsnittet av Greys, som jag berättade häromsistens.
Jag menar varje gång jag tittar...
Mår illa.
Men ingen passande blomma hittade jag.
Eller vid det där laget ville jag bara hem.

Så jag köpte tre korvar och slängde bröden.
Senapen är alltid slut. Korvmaskinen ville inte mata in min hundring och IKEA-bussen var försenad en timme.
Pausade i de svarta skinnsofforna vid paketinslagen och upptäckte ett missat samtal.
Ett fotojobb på måndag.

Tjoho liksom!

Inga kommentarer: