tisdag 30 november 2010

30 nov Sov ute och skaffa en Ipad

Kylan skrämmer mig. Verkligen. Minnet från i fjol, när jag stod ute i förorten vid tolvtiden på kvällen, 18 minusgrader och tunnelbanan var stängd och inga bussar gick. Jag tänker på det så fort det är mörkt & kallt.
Det var bara zombiesarna som fattades. Eller vargarna.

Ikväll har jag två långkalsonger med mig i väskan, benvärmare, basker, fleecejacka, duffel, dubbla vantar.

Don't mess with me.

Det är såna här gånger jag allvarligt funderar på vad som är fel på folk när de frivilligt köar en hel natt bara för att vara bland de första som köper en jävla Ipad. Nåt som kommer att finnas i varje affär sen. Vad är vitsen?
En del köar på samma vis för andra släpp. Klädreor till exempel.
Frysa för en långärmad t-shirt.
Nej tack.
Och så här var det ju när Iphone 4 kom men då var det ändå juli.
En blöt natt i juli.
En snöfri okylig natt i juli.

Så dessa "lyckliga" Ipad-ägare. Är ni nöjda nu med era förfrusna näsor?

Inga kommentarer: