måndag 22 november 2010

22 nov Det snöar i Stockholm idag och du har det säkert bättre än jag

Höll på hända en liten olycka i gymet. Trasslade in mig i en apparat och det snärtade till.
Jag måste vara försiktig.

Nu finns det ingen återvändo. Dagens lapphandske-snö indikerar på nåt jag har försökt att undvika: vinden & vinterskor!

En Annan Rickard - från föreningen närmare bestämt - vill bjuda på fika. Låter mysigt, eller hur? I januari! Det gäller att vara ute i god tid.
Men det är ju trevligt att ha nåt att se framemot. Januari bjuder inte på nåt utöver det vanliga, endast en enda födelsedag.
I alla fall - Fika Rickard har jag inte träffat på... låt se, inte sen -98 eller -99. Tror jag.
Utan Facebook - inget möte.
Det kanske inte blir nåt fika när allt kommer omkring.
Ett virutuellt fika.
Ett fantasifika.
Löftet om ett fika.
Bättre än inget fika alls.
Utan fika i Tyrolen.

Inga kommentarer: