lördag 20 november 2010

20 nov Hett som h-vete

Googlar och googlar angående skrivaren och det är bara så att det inte är bara jag som sitter med en skrivare som inte fungerar optimalt.
Vi är några stycken.
Jaha.
Jag får omfördela min små soldater här hemma.

Mitt i detta förtvivlade tekniska trassel började det dessutom brinna i mitt kök!

Jag höll på att koka blomkålsmos och fel platta blev påslagen. Mot den plattan ligger/låg en stor skärbräda i trä.
Mitt kök är så litet att jag har den som hylla mellan spis och diskbänk.
Plattan använder jag aldrig utom när jag av slarv sätter på fel platta.
Så det började lukta konstigt och jag spratt upp från stolen. Lågorna var väl en fem-tio centimeter höga.
Jag tog skärbrädan och körde ned den i diskvattnet.
Sen var det Lützen-dimma.
Sprang sedan runt och jagade Rödluvan för jag var tvungen att vädra ur.
Hostade samtidigt.

Det var min misslyckade lördag. Hoppas er var roligare.

Inga kommentarer: