söndag 28 november 2010

28 nov Fotomässa och folk från förr

Äldste sonen (inte min) kommer in genom dörren och maten puttrar på spisen, ljusen är tända, det är 1:a advent-städat och i fönstret tindrar två julstjärnor. Han vet inte till sig av mysighet.
Mysigt att beskåda.
Han är 22 år.

Har tappat tråden på Larkrise men vad gör väl det när hela säsongen ligger i bokhyllan och väntar på en förkylning.

Skällde på Epson idag. Representanten sa: "De sitter i Japan och bryr sig inte".
Men vad gör man när produkten är den bästa på marknaden.
Man bygger ett lapptäcke.

Träffade Mats från Kameradoktorn idag. Jag fick en kram och vi gjorde en affär.
Knallade förbi Kaffebrus och tiggde till mig en tygväska. Jag verkar samla på sådana.
Bara åsynen av alla roliga plastkameror gjorde mig nästan gråtfärdig.
Älskar Kaffebrus.

På väg därifrån sprang jag på Olle Sahlin, en riktigt gammal SCA:it. Han har publicerat delar av sitt gedigna fotoarkiv ute på Facebook.
Jag trodde han skulle till Fotomässan men han var på väg till Sci-Fi-mässan.
Nej, han var inte utklädd.

Hemma: en annan gammal SCA:it vinkar på Facebook. Det är Fredrik Kurtson som jag inte har sett sedan hösten -92-93.
Visst är det underligt att alla kravlar fram så här i elfte timmen.

Inga kommentarer: